framgång med flaskan

i eftermiddag var vi hemma hos svärisarna och åt lite mat, mycket trevligt :) annars har det inte hänt mycket spännande idag.

Henrik och Love har byggt ett jättehögt torn med duplot.. ett par gånger, Will och jag gick till affären och köpte ett födelsedagskort till födelsedagsbarnet vi ska fira imorgon, L hjälpte till att bada lillebror och råkade(?) hälla i en hel flaska babyolja.

tänkte också att vi skulle börja flaskträna W ikväll och göra det en gång om dagen, vill så gärna att han ska kunna ta flaska så man får möjlighet till fritid ifall det skulle behövas någon gång. ville inte slösa på min utpumpade mjölk ifall han inte skulle ta den (vilket han inte gjorde häromdagen när han vaknade mitt i pumpningen och då fick äta det jag pumpat ur, men tokvägrade) så jag gjorde 60ml ersättning.

han smaskade i sig de 60ml som ingenting, men ammade lite direkt efter innan han slocknade. får se hur länge han sover innan det blir nattmat, det är jätteolika från dag till dag, går allt mellan 1-6 timmar från att han somnar för natten till första matningen.

Henrik är iväg och jagar och båda barnen sover så lika bra att jag också går och lägger mig :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0