vad är det med folk och familjeparkering

igår var jag på öppnis med E och efter åkte vi och tog en lunch på IKEA. jag kör runt för att försöka hitta en familjeparkering men alla är tagna, ser mig då om efter en parkering nära kundvagnarna, när jag vänt runt bilen ser jag att en familjeparkering precis blivit ledig. när jag är nästan framme kör det in en annan bil där och jag ser att dom inte har barn med sig så jag står kvar och blinkar som om jag skulle köra in på den parkeringen och tänker (fattar inte ens hur jag kan tro att någon skulle göra så men ändå) att om dom ser att jag står här kanske dom tar en annan.

det gör dom inte, det är en ung kvinna som kör och en kärring(jävel) åker med. jag rullar ner rutan och säger "ursäkta men det där är en familjeparkering" (tänkte att dom kanske inte såg det) kärringen tänder till och säger "jaha, och vad vill du säga med det?"

"Jag har två barn som jag ska packa ur och behöver lite mer utrymme för det!!"

"då får du hitta dig en annan parkering" säger hon

"Det finns ingen annan, jag har kört runt här och letat"

under tiden jag säger det vänder dom sig bara om och går mot ingången. jag sitter helt chockad kvar, fortfarande nu är jag helt mållös och vet inte vad jag skulle säga till henne om jag fick chansen att säga något mer men att det finns sånna respektlösa och egoistiska människor gör mig så arg!!

det fanns gott om platser runt omkring så jag ställde mig på en plats där det var 2 lediga på varje sida om bilen så jag hade gått om plats, dock inte när vi kom ut igen, då hade någon annan idiot ställt sig så nära att jag knappt kunde öppna dörrarna på pojkarna sida.

men alltså hade det varit jag som tagit den parkeringen utan barn och jag såg att någon annan behövde den hade jag bara sagt " oj det såg jag inte, jag flyttar mig!!" Hoppas hon snubblar och slår sig hårt!!



Kommentarer
Madde

Jag hatar sånt där. Brukar åka till ett köpcentrum som har en rad med familjeparkeringar. Kommer man inte när de öppnar är de alltid upptagna. Ofta står det små bilar utan bilstolar och ibland ser man unga, smala, smidiga personer kliva ur och tar den sista platsen så kommer jag med två småbarn och en syskonvagn och får åka längst bort på parkeringen för att ha utrymme att komma ur och i bilen. Det är förjävligt.

2014-08-12 @ 22:28:16
URL: http://minbebis.com/blogg/medei
mamma

jag förstår att du var arg. RESPEKTLÖST är väl bara förnamnet. Jag hoppas du inte svor högt, små grytor har också öron :-)

2014-08-13 @ 22:21:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0