ett barn hemma

när Will föddes var Henrik hemma med oss i 4 veckor, sen gick Love på dagis 15 timmar i veckan tills H gick på semester i 6 veckor. nu har dom 6 veckorna gått och idag började han jobba igen, men dagis börjar inte förrän om 2 veckor!!

med en trotsig snart treåring och en tidskrävande bebis känner jag väldigt ofta för att slita mitt hår, mitt tålamod är inte lika långt som förr och jag gör det så enkelt som för mig för att slippa bråka med L.

typ stannar hemma och kollar på TV, läser böcker och sånt, det är att komma hemifrån som är det svåra med honom. han vägrar klä på sig, springer och gömmer sig någonstans där det inte går att få tag på honom och om man ändå lyckas sparkar han så med benen att man inte kan få på byxor, lyckas man få i ett ben sparkar han smidigt ur det igen och springer iväg, och så håller det på tills någon av oss ger upp.

samtidigt går det inte att bara vara hemma heller, det är som att stänga in en slädhund i ett litet rum, han behöver springa av sig sin energi. jobbig ond cirkel det där!

idag fick han följa med farmor och farfar upp till kroken för att ge mig lite avlastning och jag är så otroligt tacksam!!

så idag har det bara varit Willsen och jag, eller mest jag för han sov (helt otroligt) mellan 11.15-14.45





när Henrik slutade jobbet möttes vi upp i stan och gick och åt kina, gott gott! Och köpte en present till min bror.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0