Mammaledig

igår var det min första mammalediga dag, så himla skönt, jag älskar verkligen mitt jobb och det är så roligt att vara där och jobba, men nu när kroppen är så tung och trött så har det varit riktigt jobbigt. så vetskapen att jag inte ska dit mer nu på ett par månader och i denhär osmidiga kroppen är så skön!

det känns som att jag gått på någon typ av överskottsenergi den sista tiden eftersom jag kunnat tänka "bara lite till, snart är det över, då får du vila!" vilket gjorde att jag var totalt helslut hela dagen igår.

och att jag var tvungen att tvätta på dagen gjorde ju inte saken bättre, men det är skönt när det är klart, tvättat, vikt, i sina lådor och garderober.

när klockan var 15 var det dags att gå och hämta L på dagis och jag kände bara "kan han inte gå hem själv!!" för jag orkade inte gå ut.

när jag pratade med pedagogerna om hur energilös jag helt plötsligt blev så tyckte dom att jag skulle ha L längre om dagarna så H kan hämta istället, men då får jag så dåligt samvete för att jag vill också få hämta och umgås med min son sista tiden vi bara är vi :) det går ju bra än så länge.

på kvällen igår var det föräldramöte på dagis och Dick var hemma och lekte med L så vi kunde gå båda två, så himla roligt det är att få se allt barnen jobbat med under året, dom är så duktiga :)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0