inför förlossningen

igår var jag på Amanda och pratade, så himla skönt att prata med någon som förstår hur hemsk L's förlossning var för mig. Vi pratade igenom förlossningen ordentligt, hur jag mådde efteråt, hur jag ska tänka och agera inför min kommande förlossning. det var både skrämmande och en lättnad när hon sa att förlossning nr2 antagligen inte kommer ta längre tid än förlossning nr1.

hon sa även att jag denna gången antagligen kommer känna något tecken på att det är på gång, och att jag isåfall borde höra av mig till förlossningen och åka in tidigt så jag är där när det sätter igång, och om det skulle vara så att vattnet går innan jag är på förlossningen så ska jag ringa ambulans. ambulans känns dock lite väl när vi bor ca 5 minuter bort, men hon tyckte det var dumt att chansa ifall det skulle bli så att jag föder i bilen.

Vi får se hur det blir, jag ser inte fram emot det alls men känner inte lika mycket ångest för det nu.

imorgon blir det besök hos BM igen och då får vi se om bebis vänt på sig nu, men det tror jag faktiskt, även om jag inte blir förvånad om det inte är så..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0