loppis!

jag är en samlare, det är även min mamma och min mormor. jag hamstrar alltså saker och har extremt svårt att skiljas från dom. Vi bor inte särskilt stort och sakerna här hemma börjar så smått välla över!!

min nu har jag nått min gräns och börjar få lite lätt panik på allt, samtidigt som jag samlar gillar jag även att rensa, slänga och göra mig av med saker. dubbelmoral jag vet, det går inte riktigt ihop men så är det iallafall.

idag bestämde jag mig för att nu är det nog, här ska rensas!!

såhär låter det dock när Henrik håller upp nåt som han tycker ska rensas bort.

"Ooh titta där är ju den, den har vi ju alltid haft"

"denna har jag haft i flera år ju, ja, jag vet att jag aldrig använt den hittills men man vet aldrig den kan komma till användning någon dag"

"Nej den kan vi inte slänga! det är ju värsta minnet ju"

"spara!! en dag ska jag komma i den"

H är tvärt emot mig, han frågade till och med om vi skulle spara sittdelen till duovagnen..

på lördag är tanken att vi ska sälja lite grejer på loppis, så himla spännande!! jag har aldrig stått på loppis och sålt grejer för mig själv, bara i 6:an när vi samlade in pengar till klassresan, det gick ju tydligen bra iallafall för vi tog oss till Paris ^^


Kommentarer
thezze

Åh vad spännande med loppis :) jag har sålt en gång men senast igår tänkte jag tanken att kanske göra det igen. Är det i parken? Kram

2014-06-28 @ 19:13:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0