liten blir stor-stor

idag är vi världens stoltaste föräldrar!!

i morse packade vi in oss i bilen och åkte upp till kroken för att hänga med familjen i några dagar, längtade efter Love också som åkte hit redan i fredags!!

ikväll hade H & jag bestämt att det var slut med napp för Love's del, vi har länge haft regler om att han bara får ha den hemma och i bilen, möjligtvis någon gång i vagnen om det krisar men annars har han inte fått ha napp, för någon vecka sen skar vi ner till att han bara fick ha den när han skulle sova på kvällen. absolut inte på dagen inte ens som tröst, det var lite protester men gick ändå över förväntan.

så idag var det dags, svärisarna har vildkaniner på tomten och just nu har dom ungar, dom är ju såklart folkskygga men i morse fick L till sin stora förtjusning syn på en.

Vi förklarade för L att han inte behöver napp längre och det är bättre han ger dom till kaninbebisarna. så ikväll gick han runt i trädgården för att lägga sina nappar, länge gick han och valde ut en bra plats, jag trodde att han skulle lägga dom lite fint under någon buske. men han bara slängde ut dom på gräset, stod och tittade på dom en stund och så sa han "jag är stor nu, jag behöver inte napp längre"





när han druckit sin välling (varm havremjölk) så sa han till H "pappa, nappen... Nej just det" sen inget mer om den!!!

jag är så stolt över honom så jag nästan spricker. imorgon bitti ska vi lägga ett paket där han la napparna som tack från "kaninbebisarna"

idag blir även vår lilla W 3 månader!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0