utveckling

jag älskar att läsa om hur barn utvecklas och vad dom "borde" kunna i vissa åldrar. jag älskar också att jämföra barn och vad som gör i olika åldrar och det är definitivt inte för att tänka " há! mitt barn är bättre än ditt" eller känna att mitt barn är efter för han inte gör något som något annat barn gjorde i samma ålder, det intressanta är att se hur olika barn är och hur olika intressen dom har.

Love gillar att kasta boll och jag blev grymt förvånad när han för några månader sen helt plötsligt fångade en boll jag kastade till honom, vi har fortsatt att kasta mycket boll och koncentrerar han sig på det vi gör och jag inte kastar helt åt helvete så fångar han varje gång.

jag trodde faktiskt inte att så små barn kunde fånga bollar och kollade såklart upp om det är något tvååringar "ska klara". och blev extremt förvånad när jag på en sida som heter barnsidan.se läste detta




mycket intressant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0