jag börjar tröttna

jag vet att jag har en extremt stor mage, inte bara för att jag har egna ögon att se med utan för att jag dagligen får höra det.

egentligen skäms jag inte över att magen är större än vad den "borde" vara, men när kunderna på jobbet påpekar det hela tiden så blir jag less, och jag skäms faktiskt.

idag var det en kund som frågade "är det en februari-bebis eller en mars-bebis?" på hennes röst att döma så kändes det som att hon drog till med mars för att vara snäll, precis som när man gissar ålder så säger man 30 när man egentligen tror 35+

"det är en april-bebis" sa jag och det var länge sen jag blev så röd i ansiktet, men jag skämdes verkligen. jag får höra någonting varje dag på jobbet.

i onsdags lät det "meeeen Gud vilken bebismage, en sån känner man igen när man ser en!! dags när som helst va!?"

"Njae, april.."
"då är det två, garanterat!!"

jag vill kräkas på vissa, tur att dom har koll när jag tydligen inte har det själv..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0