glykostest

idag vid 8.15 var det dags för glykostest, 12 timmar innan måste man fasta. det blev ju lite tokigt eftersom jag jobbade stängning igår och hade lunch mellan 14-15, hade ingen mer möjligt att äta mer sen eftersom jag kom hem runt 21-tiden och då var det för sent.

var ju inte mycket mer att hurra för när jag kom hem utan jag gick och la mig ganska omgående.

"ta det lugnt på morgonen och stressa inte då detta kan påverka provsvaret" stod det på lappen, perfekt! 7.22 vaknar jag av att Henrik ropar att vi försovit oss, Love skulle lämnas vid 7.30 och H började 8.00, så något stressad blev man ju när man skulle få lilleman klar. jag fick börja klä på honom medan han sov, han är svårväckt den lilla fisen.

jag var så hungrig att jag mådde illa, så grymt törstig och torr i munnen att jag kunde göra vad som helst för lite vatten. och det första man fick i sig var dendär sockerlösningen, det var på riktigt som att dricka flytande socker blandat med apelsinsaft.. inte direkt vad man var sugen på när man är så törstig.

sen var det bara att vänta i 2 timmar, fick sitta i ett tomt väntrum och lyssna på radio :) tiden gick ändå hyfsat snabbt, när hon sen tog det andra blodprovet så var värdet jättebra, så ingen diabetes här inte :)

klockan 11 åt jag igen- 21 timmar utan mat och dricka.. det var just då den bästa stunden i mitt liv ^^

sen åkte jag och jobbade min sjunde dag i rad, det ska bli så skönt att vara ledig i helgen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0