förlossningen

Trycket låg på 179/108 och jag blev flyttad in till ett förlossningsrum, blev inkopplad till ctg och jag hade oregelbundna men täta värkar.
 
06.40 inte riktigt 3 cm öppen. huvudet fortfarande högt och ruckbart. Får lustgas. 
 
08.31 öppen 5 cm , huvudet är fortfarande högt. Här bryter jag ihop, känns som att bebis aldrig ska komma samt att nu gör det riktigt, riktigt ont, bestämmer mig för att ta epiduralen. 
 
10.45 öppen 7 cm, bryter ihop en gång till, det gör så ont, bebisen skulle ju vara ute nu. Epiduralen hjälper inte alls, dom höjer lustgasen. 
 
11.40 8 cm öppen, vattnet går ÄNTLIGEN, jag har då ruskigt ont men nu vet jag att det kommer gå snabbt! 
 
11.54 vår lilla fantastiska son föds, han är ute, det är äntligen över!! Han är så fin.
 
Will Nils Oskar 13 april
3905 gram och 52 cm lång. 
 
Om man skulle kunna explodera av kärlek skulle jag göra det nu. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lindah

Kom att tänka på dig o Googlade upp din blogg. Vad glad jag blev; GRATTIS HELA FAMILJEN!!! Underbart.

2014-04-24 @ 18:25:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0