ett besök på förlossningen

på eftermiddagen idag så kände jag mer och mer huvudvärk samt att det flimrar framför ögonen, började noja samtidigt som det kändes som jag inbillade mig. Henrik tvingade mig att ringa till förlossningen och dom ville såklart att vi skulle komma in med en gång.

Vi körde hem Love till svärisarna och åkte dit. där fick jag ligga med ctg, och bebis mådde jättebra, fick ta blodtrycket ett par gånger, blodprov, kolla urinen och vänta, vänta, vänta.

behövde inte vara kvar där men dom skickade med en blodtrycksmätare hem som jag ska ta 4 gånger om dagen nu i helgen samt proteinstickor.

det kan bli en igångsättning ifall det inte blir bättre. hon frågade även om jag ville ha en hinnsvepning innan vi åkte hem och det kunde jag inte tacka nej till.

det kändes så konstigt när hon hade fingrarna där uppe i fiffi och sa att hon kände hans huvud, fortfarande ruckigt, tappen var ändå lite mjuk och jag var öppen nästan 2 cm!!

nu får vi se vad som händer men det hade ju varit smidigt om lillebror kom nu när L ändå sover hos farmor & farfar inatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0