höströj

igår mådde jag jättedåligt och låg nerbäddad hela dagen, frös och var helt utslagen.

idag har jag mått mycket bättre så det var ingen influensa som hoppat på mig, vi började dagen med frukost tillsammans hela familjen, finns inget bättre sätt att starta en dag på.

sen åkte vi ner till kollo där det var dags för höströjning. vi krattade löv och plockade upp alla äpplen som ramlat ner på marken, samt massor av de som satt uppe i träden.



det blev en hel del. Love var så duktig och hjälpe till lite här och var med både krattning, äppelplock och lite annat.






när vi kom hem malde vi kött från älgjakten och pressade juice på några äpplen, som vi bland annat frös in till isglass.

nu har Henrik åkt iväg på personalfest och lilleman sover så jag har lite egentid i soffan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0