Det värsta!

Jobbade morgon idag så jag slutade klockan 13, skönt att komma hem så tidigt för en gångs skull. Blev sugen på att baka nåt och chokladbollar är ju superlätta att göra plus att man alltid har ingredienserna hemma, det enda negativa med chokladbollar är att det är farligt gott så risken är att lite för många bollar slinker ner ;)

Henrik behövde åka hem till hans föräldrar och fixa en grej så jag tog med mig lite chokladbollar dit och så blev det go kvällsfika där.

När vi skulle gå hem hände en av de värsta sakerna som hänt mig i mitt liv som mamma- när jag skulle gå ner för trappan från deras hus (4 trappsteg) med Love i famnen så hann jag inte ens ta ett steg, utan jag halkade med en gång och ramlade ner för hela trappan!! Allt gick så snabbt så jag fattade typ ingenting men eftersom jag höll L med båda händerna hade jag inget att ta emot mig med så det blev automatiskt att jag tog i med armbågen och Love, jag vet inte säkert om Lo också slog sig, åskådarna som såg allt bakifrån sa att jag hade lyft L uppåt men jag minns bara att min första tanke var att jag hade krossat L's ben!!

Vi gick in igen allihopa och klädde av oss och försökte trösta och lugna en chockad och rädd stackars liten Love.

Henrik kollade med mig om jag hade ont någonstans och helt ärligt så brydde jag mig inte ett dugg om jag hade slagit mig utan "ont i hjärtat" var det ända jag lyckades snyfta fram.

Vi såg inga synliga skador på Love så när han hade lugnat ner sig så åkte vi hem, han somnade i bilen och jag klädde av honom och tog på pyjamas medan han fortfarande sov i soffan, han vaknade lagom till vällingen och när den var slut kravlade han ner från soffan för att hämta sin gosefilt.

Han gnällde till och benen bara vek sig under honom , jag ville inte tro att nåt var fel utan att han nog bara var trött i benen då han inte gått själv sen innan vi ramlade. Jag bad honom hämta ett gosedjur som låg lite längre bort, och visst tusan haltade pojken!!

Han kravlade upp till mig igen, somnade och vi avvaktar till i morgon och ser, jag tror att han bara var lite stel i benen för stunden. Hoppas, hoppas!!

Jag har ont i armbågen och känner mig en aning svag i hela den armen så jag kom nog emot en nerv i fallet och hela baksida lår och rumpa ömmar såklart!!

Nu ligger vi alla tre i sängen, vill ha Love hos mig inatt!! Natti



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0