Dagisdags

I mars börjar Love dagis, det är inte ens 1 månad kvar!! Känns jättekonstigt!

Vi fick inga av de dagis vi valde i första hand men detta vi fick ligger också nära där vi bor. Det är ett litet dagis med bara 1 avdelning så alla åldrar är i samma grupp, det ser jag bara som positivt!!

Anledningen till att vi inte brydde oss om att kolla på detta dagiset var för att det ligger i ett lägenhetshus och har därför ingen direkt utegård att leka på, men dom går iväg till lekplatser i närheten och leker istället!! Vilket också vid närmare eftertanke borde vara bra då barnen redan i tidig ålder får lära sig hur man uppför sig i trafiken och när man vistas utanför dagiset!

Det enda negativa jag känner såhär långt (förutom pytte-utegården) är att dom bara har öppet till 17.

Jag jobbar ofta kväll, ibland 4 gånger i veckan och H jobbar senare än 5 1-2 gånger i veckan. Men vi får pussla så gott det går och krisar det så har vi både nära & kära som ställer upp och i så fall hämtar lilleman!

Jag har så smått börjat att namnmärke Love's ytterkläder, mössor och stövlar!

Men jag känner mig ganska förvirrad, vad behöver ett barn ha för att börja dagis? När får man den infon!?





Kommentarer
Thezze

Tyvärr får man ingen direkt sådan information, det är mest sund förnuft...men vill du/ni ha hjälp så bara ring så kan jag berätta vad man som pedagog kan tänka sig att barnen kan behöva =) Kram

2013-02-12 @ 20:23:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0