julbak och julfest

här var det ledig helg och då jobbar såklart Henrik, har så mycket att göra så jag känner mig lite stressad faktiskt.

när vi firar jul med min släkt har vi knyt, så alla tar med sig något till julbordet, jag anmälde mig frivilligt till att baka julgodis och bröd! brödet fixat Henrik imorgon, han är grym på det :) men baka är ju något jag dels avskyr och dels är urusel på, men trodde väl att det skulle gå vägen ändå.

jag gjorde tryffel idag, en med polkagris och en med saffran, har aldrig gjort det innan och det var väl egentligen inte så svårt.. men med en extremt sällskapssjuk son som gärna ville vara med och hjälpa till, det blev lite dumt för det var inte så mycket han kunde hjälpa till med så det bara var att hacka och koka, lite liten för det än, dom var ganska svåra att rulla också då dom smälte snabbt i handen, och så ville han gärna få smaka och det går ju inte iom allergin. insåg att det inte räcker heller så imorgon måste jag göra ännu mer. opepp.

Alla julklappar är iallafall inköpta nu ska som bara sättas ihop också, och det är lite pyssel kvar där som tar lite tid och som inte heller är direkt barnvänliga, vi för se hur det går imorgon.

ikväll har jag varit på julfest med jobbet, bowling och julmat på Harrys :) drog mig dock när det började shottas och bli dags för dansgolv, inte min grej detdär med dans "/ men trevligt hade vi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0