Duktig kille

När Love var 5 månader och det var sovdags började vi lägga honom i hans säng medan han fortfarande var vaken eftersom det är bäst för barnet att vakna på samma ställe det somnar, och det är ju viktigt att man känner sig trygg i sin egen säng.

Det fungerade jättebra i 2 månader för då började han resa sig och det var mycket roligare än att sova. Ca 1 månad senare när han var 8 månader hände det något, och han kunde vakna helt hysterisk mitt i natten och skrika helt otröstligt i 2 timmar innan han kom till ro igen, och det fortsatte efter det. Om han somnat i famnen och man råkade lägga honom aningen för tidigt innan han somnat in ordentligt vaknade han och bara gallskrek, och så fick man börja om.

När L var ca 14 månader orkade jag inte sitta uppe och försöka trösta honom i timmar längre så jag tog in honom till vår säng, och så har det fortsatt sen dess.

När det är sovdags somnar han i Henrik's eller min famn, eller på en kudde på golvet, sen bär vi in honom till hans säng, någon gång mellan 02-05 brukar han vakna och då bär jag in honom till vår säng.

Igår kväll gjorde jag ett nytt försök på att lägga honom i hans säng medan han är vaken. Och det gick superbra, 3 gånger fick jag gå in och stoppa om honom på nytt men när han såg att jag var på väg in så la han sig blixtsnabbt ner så han fattar iallafall att det är sovdags. Sen bökade han runt och pratade lite för sig själv, ca 10 minuter tog det sen sov han!! Och vaknade 05.45 i morse, och somnade om i vår säng.

Idag vid middagsluren gjorde vi samma sak och det fungerade då med, och så även nu ikväll!! Jag tänker inte ropa hej än men jag har hopp om att detta kan börja funka igen och är så glad om det gör det!

En 7-månaders buse!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0