1,5 år!

Idag blir vår stjärna 1,5 år. Jag blir inte klok på att han är så otroligt fin vår son, han är 1000.000000 gånger stjärnstopp mycket finare än vad jag någonsin kunnat drömma om. Har så smått börjat förstå att han är här för att stanna och ska inte lämnas tillbaka, han är vår!! Underbart :D

Han är otroligt charmig och tycker det är kul att underhålla oss, gör han något tokigt så att jag börjar fnissa åt honom gör han mer än gärna om samma sak 100 gånger till, så att man tillslut måste lotsas-skratta för jag inte vill göra honom besviken.

Tittut och att bli jagad är fortfarande favoritlekarna, leka ute är också en storfavorit (på dagis får dom knappt in honom) och det är ofta en sprattlande fly förbannad son jag ibland måste tvingas bära in från utegården här hemma.

De få orden som bara ploppade ur honom för ett tag sen har tyvärr försvunnit, gurka och klocka säger han ibland om han ser någon men annars är allt bara "ahdääh". Och de senaste veckorna märker vi hur frustrerad han blir när vi inte förstår vad han menar. Han förstår däremot i princip allt vi säger till honom och han förvånar mig varje dag med hur mycket han verkligen fattar!! :)

Favoritmaten är pasta i alla de slag, ägg (bara vitan), pannakakor, prinskorv, falukorv, potatis i klyftor och pommes (men pommes äter vi väldigt sällan), potatisbullar, leverpastej och frukt & bär, banan, hallon, blåbär, äpple och päron är bäst.

Mat han inte gillar är kokt potatis, potatismos (han spottar och fräser som om det vore gift), köttbullar.

Han är väldigt gosig och kärleksfull, vill gärna kramas, sitta i knät och läsa böcker skulle han kunna göra hela dagarna, han pekar och vi säger vad det är, eller vi frågar var tex "giraffen" är och han pekar! Men han är också otroligt vild och klättrar på allt, känner på alla lådor och skåp om man kan öppna och riva ut, fiskar med händerna på bord och bänkar om man kan få tag på nåt spännande.

Han testar gränser hela tiden men vi har inte märkt av någon typ av "trotsålder" än. Han är otroligt självständig och leker mycket på egen hand, det är inte ofta han gråter om han ramlar eller slår sig och är det "lite" allvarligare så räcker det oftast med en liten kram och ett kort blås så är han nöjd igen :)

Han är verkligen omtyckt både av alla våra nära och kära men även av både barnen och personalen på dagis och jag och Henrik är så otroligt stolta att få vara hans föräldrar!!

Fina goa stora lilla Love
6 månader-18 månader



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0