7 Månader

Igår firade vi 7 månader här hemma.

7 månader redan!! närmre 1 år nu än nyfödd.

Love är en riktigt go och kärleksfull liten kille, han kramas och stäcker armarna om han vill upp. Han har krypit några steg med ligger mest på mage och drar sig fram på armarna och sparkar på med fötterna om han ska någonstans, och han har nu fattat att det finns fler rum man kan vara i än vardagsrummet så nu är det full fart framåt, är jag i köket tillexempel så dröjer det inte många sekunder innan han också är där :)

häromdagen reste han sig upp på fötterna mot mig när jag låg på golver och lekte med honom, men jag tror inte att han fattade vad han gjorde för det har inte upprepats, än.

Han kan sitta helt själv och gå från sittandes till magläge både framåt och åt sidorna utan att ramla, och nästan gå från mage tillbaka till sittandes, men inte riktigt där än.

han har sagt "mamma" flera gånger men det låter mer som "mmmmmaammmmmaaa" och han förstår nog inte att han säger "mamma" men jag blir lika varm i hjärtat varje gång :) och så säger han "mmmmh" varje gång han äter.

Och så sover han hela nätterna nu (peppar peppar) från ca 20.00 till 6.30, skönt!!



Igår var det babysim igen, det är så mysigt!!





Kommentarer
Fia

Åh, visst är det härligt när de blir större o mer med i matchen!

2012-05-09 @ 13:25:40
URL: http://sandstedt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0