1 vecka går snabbt

förra tisdagen åkte vi, och i tisdags kom vi hem, så det är hög tid att jag sammanfattar resan.
 
Tisdag 4 Dec- Resdagen

Flyget skulle gå 15.40. Henrik och jag satt på varsin sida av gången och Love satt i mitt knä. 1 Timme försenat blev det och Love som inte hade sovit på dagen och definitivt inte ville sitta fastspänd var riktigt arg och vrålade och försökte bryta sig ur bältet, så det var en extremt lång timme!! Precis innan vi väl kom iväg fick vi veta att vi skulle behöva mellanlanda på vägen för att tanka. Resan tog istället för 6h, 7.5h men ett extra land och lyft.
 
L somnade inte på planet som jag hade hoppats utan skulle springa fram och tillbaka i gången, vinka och flirta med alla längs vägen, superskönt att han var glad tyckte jag men den lyckan höll inte så länge då en grinig flygvärdinna röt åt mig "take care of him, or I´ll step on him!!" så vi fick gå och sätta oss igen och hålla fast en vild och vansinnig 1-åring.
 
vi kom fram till hotellet vid ca 00.30 och efter den grymt långa resan var vi så trötta och hungriga att när vi möttes av detta var den som att komma till himelen ^^ 
 
Onsdag
 
När vi hade ätit frukost så gick vi ut för att leta efter en affär för att inhandla blöjor, välling och sånt samt passade vi på att kolla in området, det var jättemysigt med mycket shoppingcenter, lång strand och trevliga resturanger.
 
sen åt vi lunch och kollade runt lite till, Love fick testa barnpoolen och var överlycklig, plaskade och tjöt av skratt, när han började hacka tänder fick vi mot hans vilja ta upp honom och då förstod vi samtidigt att det inte skulle gå att hänga vid poolen med honom för han skulle bara i poolen hela tiden och det var riktigt halt runtomkring.
 
Torsdag

Stranden stod på schemat hela dagen, endast paus för lunch, Love hade fått hink, kratta, spade och vattenkanna att sysselsätta sig med så han var nöjd.
 
 
vädret var helt perfekt, ca 24 grader och precis lagom mycket sol och moln för att han inte skulle bli varken för varm eller för kall. Ett bad i havet blev det också, det enda på hela resan för mig dock! På eftermiddagen gick vi "hem", duschade, vilade, kollade julkalendern för att sedan avsluta kvällen med "minidisco" och middag.
 
Fredag

dagen såg sprecis likadan ut som Torsdagen förutom att vädret inte var lika strålande och att Love´s pappa och morbror snodde hans kratta och spade.
 
 
vilket ledde till att han istället drog iväg på egen hand för att jaga lite duvor.
 
 
och bada fötterna lite
 
 
dagen avslutades som alla andra dagar med disco och middag.
 
 
Lördag

Både Lo och jag vaknade denna morgon upp med varsin förkylning och feber för lilleman så stranden var bara att ställa in för vår del, istället gick vi ner på stan och kollade in affärerna och sen stannade vi inne på hotellrummet och busade. Love gillade att hänga på balkongen, där stod han och ropade "Hallååå" till alla förbipassernade och flyttade runt på bordet och stolarna. 
 
 
 
Söndag
 

Under frukosten kom Lollo & Bernie och hälsade på till Love´s stora förtjusning, och övrig familj också tror jag minsann.
 
 
Love hade fortfarande feber så vi fortsatte att vara inne och hålla oss i skugga ute, vi gick en promenad längs stranden och kollade på lite sandslott
 
 
vi åt middag och så var även den dagen över
 
 
Måndag

Sista dagen, då det inte var så mycket sol så gick vi ner till stranden
 
 
på kvällen när vi var på minidiscot för sista gång gick Love (som tidigare bara hängt längst bak i rummet och dansat lite med armarna) längst fram och dansade järnet med hela kroppen! så himla kul det var att se honom ha så roligt :)
 
Tisdag- hemresedagen

05.40 hämtade bussen oss, på flygplatesen hällde jag i mig lite kaffe, stålsatte mig för flygresan som jag trodde skulle bli värre än ditresan med tanke på förkylningen som jag av egen erfarenhet vet kan ge extremt smätfullt lock i öronen. Jag satte mig denna gången längst in mot fönstret med Love för jag tänkte att då kanske han inte ser gången och då istället kanske nöjer sig med att titta i lite djurböcker. Men till min stora förvång somnade han innan vi ens hunnit lyfta, och sov större delen av resan, och otroligt nog tittade snällt i sina djurböcker den vakna tiden.
 
trots att resan har varit väldigt rolig så kommer jag aldrig någonsin mer i hela mitt liv att resa utomlands med en 1-åring igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0