Bvc 6 månader

Idag har det varit full rulle hela dagen!

Började med 6-månaders kontroll med läkarbesök på BVC och det gick bra, han gick igenom denna gången också. Jag har frågat Lillemor flera gånger om blåsan på tunga som Love föddes med (när jag frågade om den på BB sa dom att det inte var nåt farligt och att den skulle försvinna av sig själv. Då trodde jag dom menade på ett par dagar eller någon vecka kanske, men den är fortfarande kvar efter snart ett halvår!) men hon har inte kunnat svara på det utan sa att vi skulle vänta och fråga läkaren. Och den var som jag trodde inget att oroa sig för, dock visste hon inte om den kommer vara kvar hela livet eller om den kommer försvinna av sig själv men sålänge han inte far illa så spelar det ingen roll.

Vikt: 8910g (8430g)
Längd: 68,5 cm (67 cm)

Direkt efter åkte vi vidare för att umgås lite med några andra mammor och barn från föräldrargruppen på öppna förskolan Måsen, jättetrevligt och första gången för mig och Love på ÖF.

Och efter det åkte vi hem till Alexandra och Signe som precis köpt ett jättefint hus på Öland, det var jättetoligt att få se hur dom bor där.

Vi hängde ute på trädgården hela dagen det var så mysigt, Love's klantiga mamma glömde ta med haklapp till honom så han fick spagetti och köttfärssås på hela koftan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0