BM igår

igår var jag hos BM och min riktiga barnmorska Kajsa är på semester så jag fick träffa en helt ny, och det var helt underbart att slippa gå och lägga sig utan ångest kvällen innan, och att kunna ställa sig på vågen utan rädsla för att få skäll.

hon var så himla snäll och berättade massa om bebis som kajsa aldrig berättar för mig, bland annat att hans hjärtslag låg på 148 slag i minuten, sån info  har jag aldrig fått veta innan!! 

hon kännde på magen och berättade precis hur han låg inne i magen just då, det var så coolt, för det är sånt som man annars bara får gissa sig till!!

min livmoder hade växt med 1 cm sen sist och är nu 37 cm, det berättar Kajsa heller aldrig för mig.

hon var så himla varm och snäll mot mig att jag vill gå till henne varje gång :)

men nu är det förhoppningsvis bara en gång kvar med Kajsa, och det mötet har jag på BF-dagen (29 september) så jag hoppas jag slipper den gången.


har träffar Alexandra och hennes lilla Signe idag och vi har verkligen haft en jättetrevlig dag tillsammans! jag är så glad att vi har börjat träffas igen :) vi har verkligen jättekul ihop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0