Nappflaska

Om några veckor ska jag som sagt på Bio och kommer då att vara borta några timmar, så Henrik och Love ska vara ensamma, och jag har varit lite orolig att Love inte skulle vilja äta ur nappflaska för han tycker inte om napp, vi har bara lyckats få honom att ta napp 4-5 gånger, han gillar det inte alls.

Men igår gjorde vi vårt första försök med flaskan, och det var inte lätt, han ville verkligen inte , vi tryckte ur lite mjölk så han skulle förstå att det var mat, men han var inte alls med på det, men efter en stunds bökande med flaskan så började han smaska i sig som aldrig förr, och mjölken (som iof bara var 40 ml) tog slut som ingenting, när vi tog ur flaskan ut munnen passade jag på att sammtidigt stoppa in nappen istället, och det gick jättebra :)

Jag och Henke var så glada att det fungerade för jag hade inte kunnat lämna dom med gott samvete om han inte tagit flaskan, nappen han har är en sån som går uppåt i gommen och idag ska vi testa en som är helt rak, då jag fått tips om att det kan fungera bättre!


Love från dagens morgonmys



:)


Kommentarer
Camilla - Vardagslycklig

Vad skönt att ni fick honom att ta den tillslut! Vi har inte lyckats med Elton än. Har dock bara testat med vanlig napp och inte nappflaska.

2011-11-01 @ 18:25:06
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0