ultraljud.

okej i tisdags morgon var vi alltså på utraljud, skulle dit vid halv 9 på morgonen och urinblåsan måste vara välfylld så att morgonkissa var inte att tänka på.

kissnödig som aldrig förr åker vi iväg mot sjukhuset, och när vi kommer fram så inser vi att vi inte har tillräckligt med mynt till parkerings-automaten, så vi får snabbt åka iväg till närmsta butik och växla. Väl tillbaka lägger jag glatt i 5 kronor så vi får stå en timme, men då inser jag att det inte börjar kosta pengar förens klockan 09.00 vid den tiden skulle vi redan vara klara med ultraljudet, men jaja.


eftersom att vi har i så god tid fick vi sitta i väntrummet i typ 20 minuter och bara vänta.. att bara vänta är aldrig kul, och ännu mindre kul när man är så kissnödig så man nästan spricker!!

men tillslut så fick vi komma in, upp på sängen, på med geggan på magen. då säger ultraljudstanten "oj, här var det välfyllt.. jag får be dig att gå ut och kissa lite, för jag kan inte se något med så välfylld blåsa"

jaha nu kan man vara för kissnödig också, och hur lätt är det att tömma bara lite.

men det gick bra, och tillslut fick vi se vår lilla valp därinne, men det är nåt helt sjukt vad den rör sig, hela tiden, den var aldrig, aldrig still.

allting såg bra ut, och tillslut frågade hon vad vi trodde det var för nåt, och då sa jag att jag hela tiden har trott att det är en pojk, men om hon visste så ville vi gärna veta


och då sa hon "jag är 97, 98% säker på att det är en.. POJK!!" :D:D

sen fick hon denna bilden, och då var hon säker på att det är en liten kille!!



det kan vara svårt att förstå bilden, men den är tagen underifrån, och det är två ben ut mot höger och sen vet vi ju alla vad som sitter mellan benen.


ultraljudstanten försökte att få en bild på hela bebisen men hon lyckades inte eftersom att han extremt aktiv därinne, men denna fick vi också



fast då ligger han och tittar innåt.

och så denna på bara huvudet, och en liten hand.



handen ser nästan ut som en liten tass.

vet inte om jag la ut bilden fån ultraljudet vecka 12, men här är det igen isf



vår lille kille, jag är så glad :) 


Kommentarer
Lindah

Åh vad underbart Emelie!! Jag "VISSTE" att du skulle få en liten kille! <3

2011-05-05 @ 11:32:26
URL: http://underbaramirakel.blogg.se/
Karin

Jag visste också att det var en kille!! Vilka fina bilder ni fick :) så mysigt.. iii så glad för eran skull!

2011-05-05 @ 15:41:42
mamma

jaha... jag hade en sanndröm då... han var blåklädd :-)

2011-05-05 @ 16:07:39
Sofie - tvillingmamma

Åh vad mysigt att gå på ultraljud :) Typ det bästa med hela graviditeten! Man får ju se att bebisen/bebisarna verkligen finns där inne! Så mysigt! Jag saknar verkligen min bebismage, fast det är ju helt underbart att dom har kommit ut och nu springer omkring. Men passa på att njuta, VARJE DAG!



Kram Sofie

2011-05-19 @ 19:52:38
URL: http://sofien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0