barnmorskan!!

var hos barnmorskan idag.. har fruktat denna dagen ända sen jag var hos henne första gången på hälsokontroll i februari, då hon strängt spärrade ögonen i mig och sa att jag max, max, max!! fick gå upp 10 kg under graviditeten.

visste egentligen vad som väntade efter att ha levt på ingenting och kräkts efter varje måltid i alldeles för lång tid, och så helt plötsligt kom matlusten tillbaka och jag fick behålla det jag åt, vilket gjorde mig så glad att jag åt allt som kom i min väg..

exakt 10kg hade jag gått upp tills idag "w så nu har hon satt mig på hårdbantning,. hehe ne men nästan.

jag hade ingen järnbrist och allt annat såg mycket bra ut, tillochmed magen var normalstor, det var jag också rädd för, att magen skulle vara på tok för stor, jag har ju störst mage av alla i föräldrargruppen och ska ha min bebis sist, det kan ju kanske bero på de där 10 kilorna..


ganska sjukt egentligen att man kan bli så stor på så kort tid,
när denhär bilden togs var jag i vecka 6 (fast jag visste inte om det än då)




och så nu då, v.24




jag tycker iallafall att det är helt galet, ska dit om en månad igen och då ska jag baskemig inte ha gått upp mer!!


Kommentarer
Thina

det är svårt att bli av med extrakilona efteråt... En del kan amma bort dem, andra får helt enkelt äta mindre och nyttigare...

"från en som vet" :-)

2011-06-10 @ 08:15:16
Emma

Min barnmorska sa att man kan ha perioder då man går upp mera jag hade bara gått upp några kilo mellan de första möttena. Och igår när jag var hade jag gått på 8kg på 25dagar, det är så i bland.

Hoppas allt är bra med er alla.. :)

Kram

2011-06-10 @ 11:59:19
URL: http://emmaaaarydell.blogg.se/
Sofie - tvillingmamma

hahah 10 kilo är ingenting. Jag ville inte heller gå upp mer än 10. Tji fick jag. Dubbelt upp, 20 kilo gick jag upp och då var det från v.12 så sammanlagt antar jag att jag gick upp 25. Hahaha... Lycka till och ät mycke smarriga jordgubbar är mitt bästa tips :)

2011-06-10 @ 21:28:47
URL: http://sofien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0