v.29

vecka 29 idag :) var hos barnmorskan på morgonen, tog blodprov lyssnade på bebishjärtat och kollade lite allmänt. det mesta såg bra ut, som mina värden och bebisen och så.

men jag följer inte min kurva "_ och det verkade hon inte så glad för, hon mäter livmodern och förra gången låg den på normalt, men denna gången så gick måttet över kurvan, idag var den 32 cm.

och så har jag gått upp för mycket med det vet vi ju redan +3 kg till! ajaj


hon var lite orolig för mig också, förstod inte riktigt med låg man över ett visst BMI så skulle man få göra nåt sockertest och eventuellt göra ett ultraljud för att bebisen kunde bli stor, jag låg precis på gränsen så jag behövde nog inte göra det, eller hon skulle kolla upp det kanske, eller jag vet inte, allt känns så luddigt och det känns som man aldrig riktigt får några klara besked när man är där!








men bebis sparkar på som en liten vilde och sover verkligen aldrig, så att han mår nog bra :)

nu ska jag göra mig iordning för jobb 12-20.30


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0