V.34

igår var vi på föräldrarträff igen, denna gången fick vi bekanta oss med Öppna Förskolan.

fick även göra en lite tramsig övning där man fick välja bland massa kort på olika egenskaper, och så skulle man välja ut de 2 bästa egenskaperna hos sin partner som man tror kommer göra honom/henne till en bra förälder.

som sagt tyckte henke och jag att det var lite förmycket dagis över det hela men jag är ändå glad att vi gjorde den för det är tyvärr det min kära henrik är sämst på, att öppna upp sig och prata om sånna saker.

han tycker att 2 av mina bästa egenskaper som kommer göra mig till en bra mamma är att jag är positiv och tålmodig, och jag tycker att han är omtänksam och skojfrisk, och så råkade jag i samband med det nämna att jag inte tycker om barn, sen när det var slut kom bvc tanten fram till oss och frågade om jag verkligen sa att jag inte tycker om barn, hon tyckte det var roligt att jag var så ärlig, men hon verkade lite förvånad.

och nu vill jag inte att någon missförstår dethela, jag är inte så förtjust i barn det är helt sant, och jag vet att jag inte är ensam om det, men det betyder inte att mitt barn inte är önskat, älskat och planerat. för denna lille prinsen har nog ingen aning om hur älskad han är nu redan innan vi ens träffat honom utanför magen än! för det är han verkligen, vi vill så gärna träffa honom nu, fast det gör mig inget om tiden inte går så fort fram, för jag trivs bra med att ha honom där inne just nu också.

samtidigt som att jag inte vill något hellre än att få hålla om och krama på honom så vet jag att tiden går alldeles för fort när dom väl kommer ut att man inte ver vart månaderna och åren tar vägen, vill inte att det ska gå så fort, så därför gör det inget om tiden inte går fort just nu :)


bild blir det idag, v.34






fredag idag, och snart kommer Henke hem och då är det helg :)

hej


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0