möte med BM

okej, idag var det dags för att träffa barnmorskan igen, inge kul..

började med att väga mig som vanligt och insåg att jag ahde gått upp 4 kilo till, nu är vi uppe i 18 kilo och det är 2 månader kvar.. kajsa blev ganska besviken på mig och det är lite jobbigt, när man gör sitt bästa men ändå går upp, gör precis som dom säger, äta frukt istället för godis, promenera varje dag, men ändå hjälper det inte.


sen tog vi blodtrycket, och då var ju det självklart för högt, så nu måste jag komma tillbaka nästa vecka och följa upp det, för för högt blodtryck är inte bra.

sen kännde hon på lille bebis i magen och han har inte vänt sig med huvudet ner än, utan han låg med huvudet upp och är fortfarande rörlig i magen, och det märker jag verkligen, eftersom han aldrig är still " )

när hon mätte magen hade nåt märkligt hänt, livmodern hade tydligen krympt med 1 cm sen förra gången och helt plötsligt är den normal, alltså ingen jättebebis där inte :)



här har jag gjort en bild på hur min kurva ser ut, man ska ju följa en av kurvorna, men första gången dom mätte gick jag över 3 kurvan och började på en egen 4 kurva, sen gången efter det gick det ännu mer upp på min 4 kurva, och idag då så ligger jag på andra kurvan, alltså helt normalt.



bra start på dagen, nu ska jag sitta i soffan ett tag.

hej


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0