återbesök med BM

Mötet med BM gick bra idag :) var så sjukt nervös när jag skulle dit att jag knappt ville gå in, fick bautaklump i magen när jag tittade på vågen, "hur mycket kan jag ha gått upp på en vecka!?". henke kunde inte följa med idag så allt var ännu värre, jag skulle behöva ta all skit själv! samt att jag var kissnödig, ingen mening att kissa precis innan då hon alltid ska ha ett kisseprov, "hur mycket mer kan jag väga om jag är kissnödig!?"


men vågen var snäll mot mig och jag hade gått ner 2 hk :) om det räknas, BM gör inte det hon räknar bara hela tal men för mig var det en seger, som jag har kämpat denna veckan :D

blodtrycket var jättebra och helt normalt igen, kan tro att anledningen till att det var lite högt förra gången var att hon hade gett mig en rejäl känga angående vikten precis innan och jag var så sjukt ledsen. men det var bra igen iallafall.

hon kännde lite på bebis också, ingen förändring från förra veckan angående hans position i magen, men det trodde jag inte heller eftersom han ligger och trycker ovanför naveln, under naveln är magen helt slapp och "tom" och över är det helt hårt och jag känner hur hela bebisen ligger och trycker högt upp, så han är inte sugen på att komma ut än på ett tag iallafall :)

hon undrade också om fosterrörelserna är normala, om jag känner något varje dag.

normala, vad är normalt? jag vet bara att han rör sig hela tiden och jag blir sjukt nervös om jag inte kännt nåt på ca 10 minuter.

men det händer inte så ofta så jag behöver inte oroa mig :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0