flicka eller pojk.

nu vill jag en gång för alla reda ut detta med vilket kön bebisen ska ha, jag är så trött på allas åsikter om hur vida man ska ta reda på könet eller inte

henrik och jag har bestämt oss för att ta reda på vad bebisen har för kön nu när vi ska på ultraljud nästa gång, och det är helt och hållet våran ensak, så jag blir så trött på alla som blir sura och tillochmed upprörda över att vi vill veta vad det är innan den kommer ut, 

är trött på kommentarer i stil med:

"att hålla på det är ju hela gjrejen med att vänta barn" nej hela grejen är med att vänta barn är att man ska få ett litet barn, ett helt nytt liv att ta hand om tillsammans.

"det spelar ju ändå ingen roll" nej självklart inte, det är inte därför vi vill veta, och om det var anledningen, vad skulle vi då göra åt det om det nu blev "fel" kön.

"det blir mer spänning om man väntar" det kan hända, men jag är tycker att detta är mer spännande än vad jag trodde det skulle vara så jag vill inte ha mer spänning.


är även trött på denna fråga "vad vill du helst ha?" men hallå, jag är inte 7 år, när man växer upp så inser man att det verkligen inte spelar någon roll och man är överlycklig över att man ens ska få ett barn, sen är ens högsta önskan bara att han eller hon ska vara frisk och må bra.



jag är alldeles för nyfiken för att vänta med att få veta vad det är, och jag har gjort en lista på för och nackdelar med att vänta med att ta reda på könet, och jag har ingenting på fördelar, det finns alltså inga fördelar med det.

sen gör alla självklart precis som dom vill, och jag lägger mig inte i hur andra väljer att göra, jag respekterar självklart att andra vill vänta, men jag kan inte förstå det.



såhär ser jag ut idag vecka 18




Kommentarer
Emma

Jag håller med alla frågar vad man vill ha en tjej eller kille. Det spelar ju ingen roll vilken kön barnet har, bara det mår bra och är friskt. Jasså ska ni kolla könet, ja jag och Janne funderarde med på det, men vi väntar och ser. Blir ju lite som en överaskning.

I vilken vecka kan ni göra köns ultraljud? Här i Finspång kan man inte kolla könet man får åka till Linköping och där kan man kolla när man är i vecka 26 och framåt..



Hoppas att du mår bra och att du skriver här på bloggen vad det är för kön på den lillla.. :)

Ha det så jätte bra.. Många Kramar Emma

2011-04-28 @ 23:40:50
URL: http://emmaaaarydell.blogg.se/
emelie n

klart ni ska kolla könet om ni vill det :) finn och jag ska också kolla könet om vi lyckas behålla ett barn så länge vill säga :( men iallafall :) skit i vad dom andra tycker. d är ju ditt och henkes barn inte alla andra! :D

2011-04-29 @ 22:51:43
Maj - en bra träningsblogg

Du gör precis som du vill om du vill veta eller inte. Sedan finns det fler som resonerar som dig! =) Men berättar du för oss vad de blir? :O

2011-05-01 @ 07:00:56
URL: http://majjohansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0