igår var det kaos med stort K

jobbade 6-12 och var galet trött när jag åkte ut till mammas hus igen, såg fram emot att elda lite i pannan och bädda ner mig i sängen med dator och katt :)

men så blev det inte!!

på vägen ut tog jag lite bilder på åkern som ligger längs med vägen, det är ingen åker längre utan ett mindre hav!



när jag kom in i huset samlade jag ihop alla katterna för att vi skulle gå ner i källarn och elda lite, jag tycker inte om att vara där nere ensam så därför måste jag ha dom med mig när inte henke är där.

när jag kom ner så tyckte jag att mattan som ligger på golvet såg mycket konstig ut, "vemfan har varit här och bytt mattan under tidan jag varit borta!?" tänkte jag. Men när Musse plaskade rakt ut i vattnet fattade jag att mattan inte var ny, utan dränkt.




jag fick panik, försökte rädda alla mammas saker som simmade runt i allt vatten och började svabba, men insåg att det kom bara in mer och mer vatten så jag la ner.
min morbror kom ut och hjälpte till att pumpa och damsuga ut vattnet,henke slog ut ett hål i golvet för att få ner pumpen i golvet och få ut mer vatten, vi höll på hela dagen och sent på kvällen, men egentligen helt förgäves för så fort vi slutade pumpa så fylldes det upp igen.

regnstormen blev snöstorm och det blev ordentligt halt ute lagom tills jag skulle åka och hämta mamma på flyget, och när jag satt och väntade på flygplatsen var jag så trött så jag somnade (haha!!) men iallafall så ropade dom ut i högtalarna att ovädret gjorde så att dom inte kunde landa planet här i kalmar utan fick åka tillbaka till stockholm och landa planet där.

så jag fick sladda tillbaka till huset igen för att hämta alla saker så vi kunde åka hem och sova, eftersom att det är så översvämmat i huset så är även toaletterna översvämmade så det går inte att bo där.


När jag kom hem så somnade jag direkt.


Kommentarer
Karin

Åh herregud!!!!

2010-11-25 @ 10:45:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0