nu ska mitt missbruk får ett slut!!

idag var jag på ett medelpass på friskis och då hände det något som jag tyckte var mycket roligt, man skulle typ springa rakt över hallen, och jag prang och hoppade så glatt där och helt plötsligt så började ledaren med nåt nytt move precis när jag var i mitten av hallen och eftersom att jag var ny på passet så var jag väldigt inne i vad hon höll på med så jag märkte inte att alla andra på passet hade backat ut i den där ringen runt ledaren som man alltid står i, och bara för att göra allting ännu pinsammare så tog det väldigt lång tid innan jag upptäckte att det bara var jag och ledaren som stod kvar i mitten, jag är inte den som skäms egentligen utan bjuder gärna på migsjälv, med det var galet pinsamt. och jag var rejält röd i ansiktet när jag lite diskret stutsade ut i ringen igen..

en annan upptäckt jag gjorde när jag var på passet var att man ser rakt in i mitt (snart) nya kök och sovrumsfönster, vilket innebär att jag kommer bli en av dom där fluktarna som säkert tittar in på passen, jag har alltid undrat vad det är för folk som bor i domdär husen och nu är jag snart en av dom, jag kan bara tänka mig hur kul emma och jag kan ha med en kopp kaffe och lite friskispass!! och till nästa år så behöver jag ju inte förnya mitt årskort utan köra passet hemma i sovrummet, så himla smidigt :)


nu till lite allvarligare saker.

jag måste sluta äta socker.. jag har ätit socker i något slag varje dag så länge jag kan minnas, jag lider av ett sjukt beroende av socker, och det är värre än någonsin. det första jag tänket på varje morgon när jag vaknar är godis, nu har det gått för långt och det måste få ett slut, jag har länge länge funderat och försökt ta tag i det, men jag tänker inte på att jag äter godis, det är vardag för mig.

men idag kom tidningen Iform hem till mig och det första jag ser när jag öppnar den är denna bilden



det stod massa hemska saker där om hur farligt det är med socker, och det var fruktansvärt att läsa, så jag bestämmde mig att nu är det slut på detta, alltså att äta varje dag, jag tänker självklart inte sluta helt, det skulle aldrig gå, så idag är första dagen på mycket mycket länge som jag är helt sockerfri :):) jag har inte ens varit sugen på godis även att det har legat rakt framför ögonen på mig.


fast jag har faktiskt köpt godis idag, jag fattar inte det!! nu när jag måste sluta så kommer det massa nytt godis som jag bara måste testa, så idag köpte vi en påse polly för det var nån såndär sommar special, meeen jag har inte smakat än, det ska jag vänta med så länge jag kan!! 



detta är resultatet efter att jag har ätit, "fuzzy-bubbles-karameller" sjukt goda, smakar presis som dom där rosa och turkosa fuzzy bubbles flaskorna, fast det är sånna patron-karameller.. och jag blev vansinnig när jag häromdan upptäckte att henke hade ätit upp dom sista 3 som fanns kvar, vad är det för beteende!? en  normal ickeberoende människa hade ju aldrig blivit arg på sin bästa vän för något sådant,, plus att jag kommer ihåg ett fruktansvärt minne av att jag i princip klöste min vän karin en gång för att hon tog den sista röda i en gott och blandat. det är ju helt sjukt!! det kan ju omöjligt vara normalt beteende, ne fyy, som sagt nu är det slut på det.



i förrgår när henke och jag åkte bil hände något mycket konstigt, mitt från ingenstans skriker henke typ till och sträcker sig ner mot golvet (jag typ trodde att nån hade bitit honom i foten ellet nåt) och på bara nån sekund sliter han av sig sin strumpa och kastar den i framrutan på bilen, jag börjar asgarva av chock och för att det var jävligt kul. 



haha jag fattade inte grejen, men den hade typ korvat sig eller nåt. 





har egentligen massa mer att berätta om men klockan är alldeles för mycket och jag börjar klockan 6 i morgon.





Kommentarer
Karin

oj oj oj! hahaha

2010-05-04 @ 11:32:44
.

Jag vet inte alls om du känner som jag, men här är iallafall ett tips på hur jag gör ibland: När man har köpt nytt godis, kanske när man sitter och äter det, så kan jag få en tanke ungefär som "vadfan håller jag på med?! som sitter här och äter godis?! jag VILLE JU INTE!" då brukar jag gå raka vägen till soptunnan och slänga det! Efteråt (man är fortfarande sugen på godis) så känner man sig ändå 'bra' som slängde det, även fast man har lagt ut pengar på det, så har man ändå den bra känslan att "det där kunde ha legat i min mage, men nu gör det inte det!" ..Ett tips bara!:)

2010-05-04 @ 15:35:15
mamma

Köp inte ens.. segla förbi godishyllan och titta inte, tänk inte. Om du faller för frestelsen så tar det flera dagar innan du kommer över sötsuget igen. Bra att du äntligen kommit till insikt... :-)

2010-05-04 @ 21:51:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0