mycket på gång!!

ja jag känner mig lite stressad, som om jag har 1000 grejer pågång samtidigt, men det har jag inte det händer bara helt plötsligt massa saker.

i måndags morgon var jag uppe på hud och skulle sätta dit mina allergitest-plåster, jag har ju redan diagnosen atopiskt eksem, vilket innebär att jag har alltid haft och kommer alltid att ha eksem, min hud är så bara, även om jag inte är allergisk mot något specifikt.

men hudläkaren tyckte att jag ändå kunde göra ett sticktest för att kolla för säkerhetens skull ifall jag är allergisk mot något, det är ju bra att veta isåfall :) först var jag sen eftersom att jag varken hittade bilnyckeln eller cykelnyckeln, men lyckades ta mig dit med bilen tillslut, och även om jag var lite sen så tog dom emot mig :)


allergiplåstrerna skulle sitta på i 48 timmar så idag har jag äntligen fått ta bort dom. skönt! dom var riktigt obehagliga


så när jag tog bort dom upptäckte jag att jag hade reagerat på något, men jag vet inte vad det är, så det får jag veta i morgon när jag ska dit på uppföljning. det sak bli mycket spännande.


i måndags var jag ledig, så då passade jag på att laga mina gamla ridbyxor, för elin och jag ska rida på fredag :) och när jag ändå var igång med symaskinen så passade jag på att sy in ett linne som jag köpte för länge sen men som var för stort, det blev jättebra :)





på eftermiddagen träffade jag emma en stund och vi tänkte ta hennes bil över till öland på en mysig eftermiddagsutflykt, trodde vi ja, det är enkelfiligt på en ganska stor bit av ölandsbron och vi valde ganska fel tidpunkt att åka över, mitt i rusningstrafiken. Emmas bill hade inte alls lust att så i någon dum bilkö över till öland så den började koka, emma bara skrek rakt ut och jag fattade först ingenting till jag såg att det rykte om hela bilen, haha helt galet, emma fick typ panik, och jag var helt chockad så jag var ganska lugnt.

vi ringde till henke med en gång så han fick komma och rädda oss, emma och jag hoppade in i henkes bil och henke hoppade in i emmas bil så bogserade jag den över till öland för att vända och köra den till verkstaden i kalmar. det var en ganska kul upplevelse, och jag har samlat på mig ännu en vuxenpoäng här i livet :)




igår hade jag utvecklingssamtal med min chef på rusta, och jag har varit så sjukt nervös för det, (det är jag iof för allt så inget konstigt) men det gick jättebra, vi var överräns på alla punkter, och jag har fått ännu ett ansvarsområde, men det återkommer jag mer om när jag vet mer om det. men jag är sjukt pepp och exalterad över det :D



idag på jobbet har jag lärt upp en ny kille i kassan, som började i måndags, det var jättekul. det är alltid roligt att få ansvaret att lära upp ny personal :)  efter jobbet åkte jag och hämtade emma så åkte vi och käkade sushi, supergott, handlade kaffe och snokspray och hade en jättemysig dag.

på eftermiddagen åkte jag hem till elin, snackade massa skit och grillade med henne och kalle, gott, gott gott!! :)


nu sitter jag hemma hos mamma (som är i stockholm), jag är kattvakt och därför sover jag här ett par nätter, mysigt, men jag saknar henke känns som om jag inte har träffat honom på hela veckan, vilket jag egentligen inte har heller eftersom att jag var bortrest i helgen och nu är jag här, men, men i morgon får jag sova hemma igen :)


nu är jag superdupertrött och måste sova så jag orkar allt i morgon.. är riktigt nyfikon på allergitestet!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0