knalledrill

i fredags bar det av till borås och knalledrill med underbara underbara kalmar drill. jag har väntat i ett år på denna tävling, eftersom att det är årets första och man är så nyfiken på alla nya program, låtar och dräkter. bussen söög verkligen i början men när vi äntligen fick på kenny starfighter på den lillla tv drog det igång, inte för att någon hörde eller såg på filmen.. men det roliga började då :)

framme på vandrarhemmet var allting så mysigt, 3 året i rad vi bor där och det är alltid samma som händer när man kommer dit, alla sitter i allrummet och kollar på lets dance och eventuellt syr det sista på dräkerna :) i år var våra dräker helt klara innan och det var så skönt att slippa alla "sista-minuten-sömmar".

på lördagen vaknade jag vid kvart över 4, hade ställt klockan på 5, och jag kunde inte somna om, det hade redan blivit rörelse och liv i korridoren och efter en halvtimmes försök att somna om så gav jag upp och klev ur sängen och började göra mig iordning.

när vi kom fram till hallen packade vi in oss i det lilla omklädningsrummet där man får vara typ 3 stycken på samma plats, och efter det var det direkt ut på ytan för att kolla golvet, vilka skor vi skulle ha och börja träna lite. sen var det klädkontroll.

invigningen ställer man alltid upp till för tidigt så man får vänta i typ hundra år innan det händer nåt, och när det väl gör det går det alldeles för fort så man inte hinner med och det slutar alltid med att tove och jag som alltid står längst bak eftersom att vi är längst, hamnar typ 2 meter bakom och får springa ut :)

och efter det drog tävlingen igång och det var jätteroligt att se alla :) jag tränade nästan hela tiden med teamet för erika hade ont i benet och höften, det gick dock inte alls bra för jag är kass och jag inte kan erikas plats så bra, men hon hoppade in lagom till att vi skulle ut och tävla. och det gick jättebra för oss, 7 tapp gav oss en slutpoäng på 30,5 en silvermedalj och vi kvalade in till SM i norrköping i maj :) plus att det såg galet bra ut och alla hade power!

jag är riktigt stolt över mitt team!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0