hästmys

har varit med elin och hennes lilla häst Pokemoon idag :)

först lunchade vi på en bakad potatis med skagenröra på stan, sen tog vi min bil, åkte och hyrde en häst-transport, gjorde iordning Pokemoon för att åka ut till Algotssons och löshoppa honom!

tyvärr blev det ingen löshoppning då ridhuset var uppbyggt med lite andra hinder och så, men det var första gången pokemoon var i ett ridhus så elin lät han springa lite fritt och sen longerade hon honom istället, han var jätteduktig, snart ska hon rida in honom :)


Pokemoon
Pokemoon


när vi kom hem igen så tog vi en kaffe hemma hos elin och eventuellt en liten chokladboll också.




när jag gick upp (05:20) i morse och var lagom nyvaken när jag kom in i badrummet blev jag livrädd när jag såg kräftorna som stod i en hink i badkaret, kräftorna som henke för övrigt var och fiskade inatt, men jag tyckte så synd om dom där dom låg i en liten hink och klättrade på varandra för att försöka komma upp, så nu ikväll när jag kom hem fick jag nog så jag hällde ut dom i badkaret, och även om jag tycker dom är skitäckliga och absolut inte vill ha in dom i lägenheten över huvud taget så tycker jag att det är bättre att dom får mer plats i badkaret än i den där lilla hinken, men nu pallar jag inte att vara inne i badrummet för jag tycker dom är obehagliga!!




fick hem ett par nya vita converse idag, beställde ett par från halens då dom bara tar 599 för dom där, eller jag beställde dom för ett tag sen i storlek 40 (jag har egntligen 40½ men dom hade inte halvstorlekar) och när jag provar dom så är dom suupersmå och när jag tittar i dom så ser jag att dom har skickat ett par 39:or till mig, inte konstigt att dom inte passar, men iallafall så skickar jag tillbaka dom och beställer ett par 41:or, då jag är rädd att 40 är för små. så idag fick jag hem dom nya och så står det att det ska vara 41 så är det 41½ så då var ju dom som båtar på mig.


jag blir så jävla sur, hur svårt ska det vara att skicka rätt storlek på skorna!? så nu måste jag skicka tillbaka igen och vänta yttligare ett par veckor på dom, ååh!!

ska käka lite kycklingtacos nu och sen springa över till emma och dricka kaffe  :) i morgon ska jag på kräftskiva med henkes jobbarkompisar.

over and out!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0