fullspäckad dag

idag började jag jobbet vid klockan sex, jag var sjukt pepp på det igårkväll, brukar alltid ha ångest annars, men jag hade verkligen inte det igår, men iallafall när klockan ringde i morse klockan 05.15 så var jag inte alls så pepp som jag var igår, men man har ju inte så mycket val utan det är ju bara att bita ihop och åka till jobbet och börja plocka pall. jag var så sjuuukt hungrig hela morgonen och vi har ju inte fika förens kvart i nio och när klockan var ca 20 i nio så råkade jag välta ut en hel pall med cloetta stycksaker (sånna 3 för 10) palla... farför händer sånt alltid mig, som den där gången jag dundrade in med palltrucken i ett ställ med hårfärg så allt flög ut över hela lagret och palltrucken var så tungt lastad så jag fick inte stopp på den och körde över massa hårfärgspaket hehe. eller som den gången när jag kom till jobbet en morgon och 15 liter färg hade ramlat och låg över hela golvet, och det var bara att börja skyffla färg, eller som den gången när 25 2-litersflaskor med sköljmedel hade ramlat ut över hela golver, aah jag kan hålla på en evighet,.

men sen iallafall när jag står framme vid kassan och håller på med mina cloetta stycksaker så hör jag något som knackar, men jag tänker inte mer på det,, så hör jag det igen och tittar mot ingången och där står en helt panikslagen emma och knackar som en galning på rutan, och hennes ansiktsuttryck såg verkligen helt panikslaget ut, så att min första tanke var att hon hade dödat nån, ja på riktigt alltså så trodde jag att hon typ hade kört ihjäl någon så jag springer fram till dörrarna (som jag för övrigt inte kunde öppna, då jag inte har några nycklar) och emma ropar igenom glaset "hallooo" och jag bara står och stirrar i chock "vill du följa med ut med båten sen när du har slutat" och jag bara nickar och stirrar som en fågelholk typ, jag var verkligen riktigt chockad för att jag trodde ju verkligen att hon skulle berätta att hon hade kört över nån och smitit, och så var det bara det.. haha sen försvann hon lika fort som hon kom.

sen när jag slutade vid 10 så kastade jag mig i bilen åkte hem och packade badkläder så åkte vi ut med emmas båt, och det var sjukt varmt och jag har brännt mig som satan, men det var verkligen en mysig och trevlig dag, med massa sol och inget bad.. för min del iallafall

ikväll så var jag på picknick i kalmarsundsparken med sanna, tove, elin och sofie och vi fikade jag hade med mig marabou´s nya choklad frystorkad jordgubb som är sjukligt god :) och så blev det lite brännboll och massa kul snack om allt pinsamt som sanna har gjort, som tex den där gången hon hoppade in i en okänd bil och skrek "kööööör!!!!" haha den går alltid hem.

det var nog allt idag,  hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0